Sporo osób pyta nas czym żywimy psy podczas naszych górskich wędrówek. Już kiedyś pisałam o tym, że podczas popasu psy dostają jeść, tak jak i my posilamy się przed dalszą wędrówką. Opowiem Wam, jak podczas lipcowych wędrówek żywiliśmy dziewczyny i jak jedzenie mokrej karmy Dolina Noteci wpływało na ich kondycję.

dolina noteci, izery, karkonosze, góry, sudety, góry z psem, podróże z psem, w podróż z psem, wakacje z psem, urlop z psem, podróżowanie z psem, wędrowanie z psem, welsh corgi cardigan, corgi, welsh corgi, yuma, biba, twiggy, cardimania, z psem w podróż, z psem na wakacje
Izery

Wyjeżdżając na urlop w góry otrzymaliśmy od Doliny Noteci wyposażenie w postaci 20 saszetek mokrej karmy Piper. Pomysł zabierania saszetek ze smakowitą karmą bardzo nam przypadł do gustu. Pakując plecak na cały dzień myślę o tym ile będę dźwigać i każdy gram jest na wagę złota.

W lipcu zrobiliśmy z psami kilkadziesiąt kilometrów po górach. Dla nas męczące było wspinanie się do góry, a co mamy powiedzieć o naszych krótkołapych psach 🙂 Między zachwytami otaczających nas widoków, ciszy i spokoju odliczałam kilometry do schroniska, w którym będę mogła zjeść coś ciepłego i napić się oranżady albo zimnego piwa (już Wam mówiłam, że w wakacje wolno wszystko!). Uważam, że podobnie było z psami. W pewnym momencie powoli odcinało im paliwo.
Strzecha Akademicka
Dochodząc do schroniska szliśmy zamawiać jedzenie dla nas, a w międzyczasie szykowaliśmy psom posiłek. Nie było to trudne, bo po prostu otwieraliśmy saszetki i wykładaliśmy do misek. Wg tabeli podanej na opakowaniach psom powinniśmy dawać niemal 2 saszetki dziennie (oczywiście na sztukę). W związku z tym, traktując mokrą karmę jako dodatkowy zastrzyk energii podawaliśmy dziewczynom po 1 saszetce w trakcie wędrówek. Sprawdziło nam się to idealnie. Pamiętajmy jednak, aby po zjedzeniu przez psiaki posiłku minimum 30 minut dać im odpocząć, a psom dużych ras dać tego czasu na trawienie więcej. Dziewczyny po zjedzeni po prostu kładły się spać i spokojnie trawiły.
SKŁAD KARMY PIPER Z JAGNIĘCINĄ I BRĄZOWYM RYŻEM
Mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego 60% (w tym 4% płuc jagnięcych), warzywa (marchwe 4%), zboża (ryż brązowy naturalny 4%), oleje i tłuszcz (olej lniany 0,2%), substancje mineralne.
Karma to głównie mielone mięs, z którym zdarzają się większe kawałki podrobów (z wyglądu płuca). Pachnie bardzo ładnie, widać w niej marchewkę i brązowy ryż (no skoro ryż brązowy taki zdrowy, to rewelacja). Psy na sam zapach dostają małpiego rozumu, przy drugim wejściu w góry lament „o jaka jestem głodna, dawaj już” rozpoczął się na widok wyciąganej saszetki.
Zdecydowanie widzę, że psy po zjedzeniu posiłku w trakcie wędrowania znacznie ożywiały się i ochoczo pomykały w dalszą drogę.

W drodze na Śnieżkę
Nie zaobserwowałam żadnych sensacji żołądkowych, czy olbrzymich śmierdzących kup. Karma przyswaja się dobrze, a psy czują się świetnie. Jako jedzenie dodatkowe karma Piper Dolina Noteci sprawdziłam nam się w 100%. Będziemy zdecydowanie zabierać ze sobą saszetki tej karmy. Sama forma opakowania jest dla mnie rewelacyjna – puszka jednak swoje waży.
Saszetka karmy 500g kosztuje 5 zł. Dostępne są następujące smaki
  • Piper Dolina Noteli z jagnięciną, marchewką i brązowym ryżem
  • Piper Dolina Noteli z wątrobą wołową i ziemniakami
  • Piper Dolina Noteli z dziczyzną i dynią
  • Piper Dolina Noteli z sercami kurczaka i ryżem

SMACZNEGO! DO ZOBACZENIA NA SZLAKU!

Labska Bouda

Dwoje ludzie, 4 cardigany i domek w Karkonoszach. Brzmi jak bajka? Zapewniamy Cię, że nie. Zapraszamy do naszego świata psów, gór i wiejskiego życia.

• Faktycznie, fajny pomysł. Myślę, że mogłabym takie saszetki zabierać na zawody.

• Chyba skusimy się na kupienie kilku saszetek o różnych smakach do spróbowania 🙂 Ciekawa jestem, czy posmakują mojej dwójce. Świetnie sprawdzą się również w podróży, a dosyć często wyjeżdżamy.

Pozdrawiam,

Instagram

Instagram has returned invalid data.